logo AVFS financieel interim management Hieronder vindt u een greep uit recent door AVFS Financieel Interim Management uitgevoerde interim opdrachten:


logo KMUV
Financieel Consultant a.i.
KMU Verzekeringen, Alkmaar
Juli 2016 - September 2017
Interim manager: Josť Mathijssen

KMU Verzekeringen:
KMU Verzekeringen is opgericht door de Koninklijke Metaal Unie om ziekteverzuimverzekeringen aan te bieden aan haar leden.

Financieel Consultant a.i.:
Rol: Adviseren Raad van Bestuur.

Specifieke activiteiten:
∑ Analyse van uitkeringen
∑ Problemen oplossen na invoering nieuw IT systeem


logo Philips
Controller a.i.
Philips Capital, Amsterdam
Augustus 2014 - Januari 2016
Interim manager: Josť Mathijssen

Philips:
Philips is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips Ė met in 2015 een omzet van EUR 24.2 miljard Ė wereldwijd circa 104.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen.

Controller a.i.:
Rol: Ondersteunen Financieel Directeur, opzetten nieuwe entiteit.

Specifieke activiteiten:
∑ Opzet nieuwe entiteit; IT (SAP/SAP Treasury/EFR), Organisatie, etc
∑ Strategisch plan, jaarplan, rolling forecast, rapportages, etc
∑ Jaarwerk en tussentijdse controles
∑ Sales Force Dot Com (SFDC)


logo Boskalis
Treasury Controller a.i.
Boskalis, Papendrecht
Augustus 2014 - April 2015
Interim manager: Josť Mathijssen

Boskalis:
Koninklijke Boskalis Westminster N.V. is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren en inland infra, offshore energy (Via Smit ook sleepdiensten en scheepsbergingen). Boskalis levert wereldwijd innovatieve totaaloplossingen voor grote maritieme uitdagingen. Boskalis heeft 11.000 medewerkers (inclusief aandeel in partnerbedrijven). Boskalis is actief in circa 75 landen, verspreid over zes werelddelen. De veelzijdige vloot bestaat uit meer dan 1.000 schepen en werktuigen.

Treasury Controller a.i.:
Rol: Opzetten Treasury Control.

Specifieke activiteiten:
∑ Treasury control framework
∑ Multi currency clearing / accounting
∑ Treasury closing information.


logo Philips
Senior Treasury Controller a.i.
Philips Treasury, Amsterdam
December 2013 - July 2014
Interim manager: Josť Mathijssen

Philips:
Philips is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips Ė met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard Ė wereldwijd circa 115.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen.

Senior Treasury Controller a.i.:
Rol: Vervanging Senior Treasury Controller plus inrichten controlpositie voor nieuwe entiteit.

Specifieke activiteiten:
∑ Treasury control en Hedge accounting (SAP / SAP Treasury)
∑ Nieuwe entiteit; IT (opzet, blueprint en testen), management informatie e.d.
∑ Jaarwerk en tussentijdse controle accountant
∑ Diverse projecten; EMIR, position paper, garanties, lti, fatca


logo Heineken
Treasury Controller a.i.
Heineken, Amsterdam
Augustus 2012 - Februari 2013
Interim manager: Josť Mathijssen

Heineken:
HEINEKEN is in ruim 70 landen actief en beschikt over meer dan 140 brouwerijen. Qua volume is HEINEKEN de grootste brouwer van Europa en de tweede brouwer wereldwijd. Bij HEINEKEN werken ca 70.000 medewerkers.

Treasury Controller a.i.:
Rol: Vervanging Treasury Controller.

Specifieke activiteiten:
∑ Treasury control en Hedge accounting (SAP / SAP Treasury)
∑ Overname APB; Purchase Price Accounting / Hedge Documentatie
∑ Commodity hedging (opzet)
∑ Jaarwerk en tussentijdse controle accountant.


logo PostNL
Treasury Controller a.i.
PostNL, Den Haag
April 2011 - Oktober 2011
Interim manager: Josť Mathijssen

PostNL:
Focus van PostNL ligt op de markt van post, pakketten en e-commerce in Nederland, maar ook in Duitsland, Engeland en ItaliŽ.
Ca 77.000 medewerkers.

Treasury Controller a.i.:
Rol: Herinrichten Treasury na afsplitsing.

Specifieke activiteiten:
∑ Opzetten treasury control (SAP / IT2)
∑ Sox.


logo Allianz
Senior Controller a.i.
Allianz, Nieuwegein / Rotterdam
Juni - December 2010
Interim manager: Josť Mathijssen

Allianz:
Eťn van de grootste financiŽle instellingen ter wereld met ruim 75 miljoen klanten. Actief in zo'n 70 landen met ca 152.000 medewerkers.
Drie kernmarkten; levensverzekeringen, schadeverzekeringen en vermogensbeheer.

Senior Controller a.i.:
Rol: Vervanging en versterking control afdeling.

Specifieke activiteiten:
∑ Opzetten investment control
∑ Ondersteuning en projecten Levens-, Schadeverzekeringen en Vermogensbeheer.


logo ACH
CFO / Controller a.i.
ACH, Amsterdam
Juli - Oktober 2009
Interim manager: Josť Mathijssen

ACH:
Holding met diverse werkmaatschappijen waaronder All Options.

CFO / Controller a.i.:
Rol: Financieel management Holding en specifiek voor start-up ACFI BV.

Specifieke activiteiten:
∑ Jaarrekening 2008 / omzetting naar IFRS / voorbereiding DNB rapportage
∑ Businessplan / business model(len) / rapportage


logo MnServices
Senior Controller a.i.
MnServices, Rijswijk
November 2008 - Januari 2009
Interim manager: Josť Mathijssen

MnServices:
Pensioenuitvoerder voor de metaal en technische bedrijfstakken; Vermogensbeheer en Pensioen & Verzekeringen.
Beheerd vermogen ca EUR 65 miljard, uitvoeringsorganisatie voor verzekeringen en collectieve regelingen voor ca 1,1 miljoen mensen en meer dan 33.000 werkgevers.
Circa 700 medewerkers.

Senior Controller a.i.:
Rol: Senior Controller voor Programma Nieuwe Opdrachtgevers en projecten.

Specifieke activiteiten:
∑ Interne beheersing Programma Nieuwe Opdrachtgevers
∑ Risk assessment Programma Nieuwe Opdrachtgevers


logo SNS
Controller a.i.
SNS Property Finance, Leusden
Juli - November 2008
Interim manager: Josť Mathijssen

SNS Property Finance:
Vastgoedfinancier, onderdeel van SNS Reaal; bankverzekeraar.
SNS Reaal; balanstotaal ca EUR 100 miljard. Circa 6700 medewerkers.

Controller a.i.:
Rol: Vervangen controllers Lease en Participaties
Taken: Structureren werkzaamheden en overdragen in nieuwe setting

Specifieke activiteiten:
∑ Verbeteren en uniformeren rentemodel


logo Corio
Investor Relations Manager a.i.
Corio, Utrecht
Februari - Juni 2008
Interim manager: Josť Mathijssen

Corio:
Beursgenoteerde onroerend goed beleggingsmaatschappij.
Onroerendgoedportefeuille ter waarde van ca EUR 7 miljard.
Holding in Utrecht, landenorganisaties in; Nederland, Frankrijk, ItaliŽ, Spanje en Turkije.
Circa 400 medewerkers.

Investor Relations Manager a.i.:
Rol: Vervanging van Investor Relations Manager gedurende zwangerschapsverlof.
Taken: Investor relations / corporate communications

Specifieke activiteiten:
∑ Afscheid CEO en introductie nieuwe CEO
∑ Opname in AEX


logo KPN
Controller a.i.
KPN, Schiphol
Maart - December 2007
Interim manager: Josť Mathijssen

KPN:
Leverancier van Telecommunicatie diensten
Omzet ca EUR 12 miljard. Circa 26.000 medewerkers.

Controller a.i.:
Rol: Controlling van innovatief project van KPN en NS gericht op het realiseren van narrowcasting en internet in treinen.
Taken: Opzet van control en ondersteunen bij besluitvorming

Specifieke activiteiten:
∑ Opzetten administratieve organisatie en administratie
∑ Opzetten interactief business case model t.b.v. besluitvorming en budgettering


logo Goudse
Senior Controller a.i.
De Goudse Verzekeringen, Gouda
Maart - November 2006
Interim manager: Josť Mathijssen

De Goudse Verzekeringen:
FinanciŽle Dienstverlener.
Bruto premie inkomen ca EUR 900 miljoen. Circa 800 medewerkers.

Senior Controller a.i.:
Rol: Ondersteunen Corporate Controller
Taken: Diverse control taken en coachen medewerkers corporate control

Specifieke activiteiten:
∑ Management informatie; Goudse brede en diverse andere rapportages opzetten
∑ Diverse projecten; Kostenallokatie TVB, In control


logo Rabobank
Senior (Programma) Controller a.i.
Rabobank Nederland Effectendiensten, Utrecht
Maart 2004 - Augustus 2005
Interim manager: George Eeken

Rabobank Nederland Effectendiensten:
Centrale behandeling en afwikkeling beleggingstransacties van alle cliŽnten van Lokale Rabobanken en Friesland Bank. Circa 200 medewerkers.

Senior (Programma) Controller a.i.:
Rol: Senior Controller reguliere maandelijkse management rapportages en Programma/Project Controller Thalassa (ontvlechting/outsourcing activiteiten en oprichting nieuwe organisatie Orbay in Eindhoven).
Taken: Programma Control (projectlooptijd 3 jaar en budget meer dan EUR 50 miljoen).

Specifieke activiteiten:
∑ Opstellen meerjarenbegroting, business cases en rapportages t.b.v. RvB Rabobank
∑ Implementatie SAP Business Warehouse (Key-user)


logo Hospira
Financieel Manager a.i.
Hospira Enterprises BV, Hoofddorp
April 2005 - Februari 2006
Interim manager: Josť Mathijssen

Hospira Enterprises BV:
Amerikaanse farmaceutische Onderneming; Afgesplitste divisie van Abbott Laboratories.
Omzet ca USD 2,5 miljard. Circa 14000 medewerkers wereldwijd.

Financieel Manager a.i.:
Rol: Nieuw bedrijf opzetten (In totaal met 4 mensen).
Taken: Opstarten van de re-invoicing en logistieke organisatie van Hospira.

Specifieke activiteiten:
∑ Belangrijkste aandachtsgebieden: Treasury, Purchase-to-pay, Intercompany
∑ Opzetten processen en procedures (SOX / SAP)


logo Delta Lloyd
Holding Controller/Financieel Manager Leven a.i.
Delta Lloyd, Amsterdam
Mei 2004 - Maart 2005
Interim manager: Josť Mathijssen

Delta Lloyd:
FinanciŽle Dienstverlener.
Bruto premie inkomen ca EUR 5 miljard. Circa 6500 medewerkers.

Financieel Manager Leven a.i.:
Rol: Ondersteuning Controller Delta Lloyd Leven.
Taken: Diverse projecten op het gebied van Control.

Holding Controller a.i.:
Rol: ContinuÔteit waarborgen en functie Holding Controller structureren.
Taken: Controlling van alle Holding kosten.

Specifieke activiteiten:
∑ Activity Based Costing; Opzetten en invoeren
∑ Liquiditeitsplanning; Opzetten en invoeren
∑ IFRS; Onderzoeken gevolgen voor beleid en management informatie
∑ Meerjarenplan, Halfjaarcijfers en outlook, SLA-afstemmingen (Holding Controller)


logo AVR
Cash Manager a.i.
AVR, Rotterdam
Oktober 2002 - April 2004
Interim manager: Josť Mathijssen

AVR:
Allround dienstverlener op het gebied van afval en milieu.
Omzet ca EUR 530 miljoen. Circa 2300 medewerkers.

Cash Manager a.i.:
Rol: Optimaliseren en professionaliseren Cash Management.
Taken: Diverse werkzaamheden op het gebied van financiering, cash management en financiŽle analyse.

Specifieke activiteiten:
∑ Inrichten interne bank: procedures, modellen, rapportage e.d.
∑ Herinrichten financiŽle structuur
∑ Opzetten liquiditeitsplanning


logo Armada
Manager Finance a.i.
Armada Security Products, Deventer
Januari 2003 - November 2003
Interim manager: George Eeken

Armada Security Products:
Ontwikkelaar en producent van geavanceerde beveiligingssystemen voor beveiliging van mobiele objecten. Circa 30 medewerkers.

Manager Finance a.i.:
Rol: Uitvoeren financiŽle reorganisatie; o.a. afstoten, liquideren en samenvoegen van diverse werkmaatschappijen op holding niveau (Toren Beheer).
Taken: Coordinatie, planning en uitvoering financiŽle reorganisatie.

Specifieke activiteiten:
∑ Reorganisatie en inkrimping organisatie van 80 naar 30 medewerkers
∑ Ombuigen (zwaar) verliesgevende tot winstgevende organisatie
∑ FinanciŽle herstructurering (aantrekken extern kapitaal en inlossen bankschulden)


logo Interbank
Hoofd FinanciŽle Zaken a.i.
Interbank, Amsterdam
Juni 2002 - November 2002
Interim manager: George Eeken

InterBank:
Verstrekker consumptieve leningen, onder andere met de labels Finata, IDM, Voordeelbank en Interbank.
Circa 300 medewerkers. Onderdeel van ABN AMRO concern.

Hoofd FinanciŽle Zaken a.i.:
Rol: Veranderingen doorvoeren; achterstanden wegwerken, implementatie administratief/contractensysteem
Taken: Directe leiding aan afdeling FinanciŽle Zaken (totaal 42 medewerkers).

Specifieke activiteiten:
∑ Reorganisatie en inkrimping afdeling van 42 naar 25 medewerkers
∑ Professionalisering afdeling en verbeteren management informatie systemen
∑ Conversie administratief/contractensysteem
∑ Achterstanden wegwerken


logo MNF bank
Hoofd FinanciŽle Zaken a.i.
MNF bank, Capelle a/d IJssel
Augustus 2001 - April 2002
Interim manager: George Eeken

MNF Bank:
Hypotheekbank. Circa 80 medewerkers.
Onderdeel van ABN AMRO concern.

Hoofd FinanciŽle Zaken a.i.:
Rol: Veranderingen doorvoeren.
Taken: Directe leiding aan afdeling FinanciŽle Zaken (totaal 6 medewerkers).

Specifieke activiteiten:
∑ Wegwerken administratieve achterstanden
∑ Professionalisering afdeling en verbeteren management informatie systemen
∑ Herinrichting afdeling (samenvoeging FinanciŽle Zaken en Planning & Control)
∑ Projecten: Euro en Nazorg conversies


logo Rodamco Europe
Investor Relations Manager a.i.
Rodamco Europe, Rotterdam
November 2001 - April 2002
Interim manager: Josť Mathijssen

Rodamco Europe:
Beursgenoteerde onroerend goed beleggingsmaatschappij.
Onroerendgoedportefeuille ter waarde van ca EUR 6 miljard.
Holding in Rotterdam, landenorganisaties in; Nederland, Zweden, Frankrijk, Spanje en TsjechiŽ.
Circa 400 medewerkers.

Investor relations manager a.i.:
Rol: Met name continuÔteit waarborgen
Taken: Investor relations/corporate communications en projectmanager jaarverslag, en diverse werkzaamheden op het gebied van financiering en controlling.

Specifieke activiteiten:
∑ Jaarverslag 2001
∑ Transparanter maken informatie
∑ Communiceren aangescherpte strategie
∑ Opzetten IR plan 2002
∑ Nieuwe opzet website
∑ Financiering: o.m. ISDA agreement
∑ Controlling: o.m. management informatie


logo AEGON
Finance Manager a.i.
AEGON Schadeverzekeringen, Den Haag
Maart 2001 - Augustus 2001
Interim manager: George Eeken

AEGON Schadeverzekeringen:
Internationale verzekeraar; onderdeel schadeverzekeringen.
Circa 300 medewerkers.

Finance Manager a.i.:
Rol: Met name continuÔteit waarborgen.
Taken: Directe leiding aan afdeling Administratie (totaal 10 medewerkers) en Control (3 medewerkers).

Specifieke activiteiten:
∑ Verbeteren management rapportages
∑ Herinrichting verdeling activiteiten over afdeling Administratie en Control
∑ Projecten: Euro, Datawarehouse, EDP en nieuw systeem medische verzekeringen


logo MnServices
Controller a.i.
MnServices, Rijswijk
Mei 2001 - Oktober 2001
Interim manager: Josť Mathijssen

MnServices:
Pensioenuitvoerder voor de metaal en technische bedrijfstakken; Vermogensbeheer en Pensioen & Verzekeringen.
Beheerd vermogen ca EUR 17 miljard, uitvoeringsorganisatie voor verzekeringen en collectieve regelingen voor ca 350.000 werknemers en 35.000 werkgevers.
Circa 700 medewerkers.

Controller a.i.:
Rol: Mentor op afdeling control met het doel de "control"-werkzaamheden naar een hoger plan te brengen.
Taken: Diverse projecten op het gebied van "control".

Specifieke activiteiten:
∑ Verbeteren balanced business score card (proces en inhoud)
∑ Verbeteren financiŽle maandrapportage (proces en inhoud)
∑ Advisering nieuwe informatie-architectuur
∑ Opzetten budgetmodel (scenario's)
∑ Verzorgen workshop budgetten/forecasts
∑ Opzetten business case model
∑ Coachen en begeleiden afdeling (5 fte)


logo Maersk
Financieel Manager a.i.
Maersk Logistics Benelux, Pernis
December 2000 - Maart 2001
Interim manager: George Eeken

Maersk Logistics Benelux:
Internationale containervervoerder/logistiek dienstverlener.

Financieel Manager a.i.:
Rol: Met name continuÔteit waarborgen.
Taken: Directe leiding afdelingen Cost Control en Accounts Receivable (totaal 7 medewerkers). Tevens assistentie implementatie nieuw administratief- en document work flow systeem.

Specifieke activiteiten:
∑ Opzetten en implementatie debiteurenbewakingsprocedure
∑ Implementatie Document Management Systeem
∑ Implementatie nieuw administratief systeem (SCALA)
∑ Opzet en begeleiding nieuwe procedure inkoopfacturen verwerking


logo Rodamco Europe
Financieel Manager a.i.
Rodamco Europe, Rotterdam
November 2000 - Mei 2001
Interim manager: Josť Mathijssen

Rodamco Europe:
Beursgenoteerde onroerend goed beleggingsmaatschappij.
Onroerendgoedportefeuille ter waarde van ca EUR 5,5 miljard.
Holding in Rotterdam, landenorganisaties in; Nederland, Zweden, Frankrijk, Spanje en TsjechiŽ.
Ca 350 medewerkers.

Financieel manager a.i.:
Rol: Opzet nieuwe organisatie.
Taken: Projectmanager jaarverslag en ondersteuning financieel manager tijdens opzet nieuwe organisatie.

Specifieke activiteiten:
∑ Jaarverslag 2000: Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans
∑ Financiering: o.m. financieringsfaciliteiten, advisering
∑ Controlling: o.m. management informatie



Voor verdere informatie ga naar www.avfs.nl.
Stuur een e-mail naar jm@avfs.nl of bel 06-54714472.